Polohy pro spánek, když vás trápí záda nebo rameno

Kvalita našeho spánku má obrovský dopad na celkové zdraví, a proto odborníci doporučují několik tipů na „správné“ spaní. Když se budete řídit jejich tipy, vyřešíte tím svoje zdravotní problémy? A na jakém boku byste vlastně měli ležet?

Takzvaní spánkoví doktoři tvrdí, že pokud chcete opravit vlastní zdravotní neduhy, měli byste vědět, jakou pozici při spánku zaujmout. Takže, co vás trápí?

Bolesti ramen

Vyhýbejte se spánku na boku, zejména na postiženém rameni, pokud tedy noc co noc pociťujete bolest. Rozhodně se nedoporučuje spát „na žaludku“. V případě nepohodlí si vypomozte tenkým polštářem umístěným pod hlavou.

Experti dále doporučují položit si na žaludek další polštář a obejmou ho tak, aby se ramena udržela ve stabilní poloze. Zároveň zvažte ležet na té straně, která není ovlivněna (tedy nebolí). Uleví se vám i tehdy, když si polštář dáte mezi kolena a nohy přitáhnete směrem k hrudi.

Bolest v zádech

Nejdůležitější věcí, kterou musíte udělat, když trpíte na bolesti zad, je držet normální křivky páteře. Nejvhodnější pozice pro fixaci bolestivých zad je ta vleže na zádech – s polštářem pod koleny. Tato poloha bude schopna obnovit přirozené křivky páteře. Pokud dáváte přednost spánku na břiše, umístěte polštář pod břicho a pánev tak, aby se zabránilo pohybu dozadu. Udržujte záda přirozeně klenutá a nohy směrujte směrem k hrudi.

Bolest krku

Spánek na zádech s polštářem umístěným pod hlavou a druhým pod paží je nejlepší volbou v případě bolesti krku. Měli byste použít válečkové nebo ortopedické polštáře, pokud trpíte chronickou bolestí. Ujistěte se, že polštář není příliš vysoký. Aby se krk udržel ve správné poloze, jeho výška by měla odpovídat hmotnosti ramene. V případě, že spíte na břiše, použijte tenký polštář. A ještě jedna na závěr. Vzhledem k tomu, že se krk napne, nedoporučuje se spát na žaludku.

Problémy se spánkem

Náš spánkový cyklus je přerušován světlem vyzařovaným z telefonů a počítačů. Proto před spaním všechno vypněte. Také se vyhněte pití kávy, alkoholu, černého čaje, čokolády a sody. Chcete-li zlepšit cirkulaci těla a usnout „jednodušeji“, musíte cvičit ráno a odpoledne.

V případě, že nemůžete usnout, snižte teplotu v místnosti na 16–18 stupňů Celsia. Trápí vás spíš to, že se každé ráno nemůžete doslova vykopat z postele? Jedná se o jeden z nejtěžších problémů, který je třeba vyřešit. Tím, že vytvoříte rutinu, budete schopni se tohoto nešvaru zbavit.

Jediné, co musíte udělat, je nastavit budík každý den na stejnou dobu – tuto praxi praktikujte i o víkendech. A co s chrápáním?

Neležte na zádech. Když jste v této poloze, krční tkáně se zvětšují a dochází k zúžení dýchacích cest. Pokud je vaše hlava v přirozeném stavu, nic neovlivní proudění vzduchu. To je důvod, proč je vhodné spát na boku.





Za přerušovaný spánek můžou také geny

Vepřová panenka s chřestem

Vepřová panenka s chřestem

14 hlasů
50min 576 kJ 195 Kč

Horoskopy

Beran

Beran

21. 3. - 20. 4.

V zaměstnání přijde vaše velká chvíle. Proto mějte oči na stopkách a nedovolte, aby vám jedinečná příležitost unikla. Nejenom, že se můžete skvěle zviditelnit, ale také se vám podaří získat spoustu cenných zkušeností, které se b... Více

Vybrat znamení

Nastavení horoskopu

Vyberte si znameni, které chcete zobrazovat.

Diskuze

22 Příspěvků
Poslední příspěvek 6.5.
259 Příspěvků
Poslední příspěvek 6.5.
83 Příspěvků
Poslední příspěvek 6.5.